Aarden: je voeten als stevige basis

Sta jij wel eens stil bij je voeten?
Wat ze allemaal voor je doen. Ze dragen je en brengen je waar je maar wilt. Ze zijn de basis van je lichaam en zorgen voor jouw contact met de aarde (= aarden). Je voeten helpen je bij je balans en focus. Ze brengen je terug uit je hoofd in je lichaam, in het hier en nu. Ze laten je voelen dat jij hier mag zijn. En helpen je stevig te staan, voor wat jij belangrijk vindt en wat jij wilt doen in de wereld.

Wow, het is duidelijk: je voeten verdienen aandacht. Toch vergeten we vaak dat we ze hebben. Ze zitten ook zo ver weg van ons drukke hoofd. Opgesloten in sokken en schoenen…… Dat mag en kan anders! Hieronder 6 eenvoudige tips om te aarden:

1. Loop zoveel mogelijk op blote voeten (sowieso: schoenen uit!)
2. Spring, stamp & dans
3. Masseer je voeten (of nog beter, laat ze masseren 🙂
4. Rol een (reflex)balletje onder je voeten
5. Zit met je voeten naast elkaar, stevig op de grond
6. Doe De Boom-oefening (>>download)
Breng daarbij steeds bewust de aandacht naar je voeten en voel wat er allemaal te voelen is.

Doe bovenstaande “oefeningen” dagelijks Ă©n als je het even wat extra rust en focus nodig hebt. Je zult merken: het werkt echt!

Veel plezier ermee & als je vragen hebt, stuur me een berichtje!